Benvingut al meu bloc.
Em dic Teresa i m'agradaria ser professora de
Secundària, de l'assignatura d'Història, perquè sempre em va agradar la història
i molt especialment, la història de l'art.
La unitat
didàctica que he fet s’ha desenvolupat dins del bloc 2 (Bloc 2.: Arrels de
l’art europeu: el llegat de l’art clàssic) de l’assignatura d’Història de l’art, de
Segon curs de Batxillerat. Concretament he desenvolupat la unitat didàctica (ART CLÀSSIC: ART ROMÀ-TEMA 5) on es fonamenta:
1. Reial Decret 1105/2014 del
Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, del 26 de desembre, pel qual
s’estableix el currículum bàsic de l’Educació Secundària Obligatòria.
2. Decret 87/2015 de la
Conselleria d’Educació
de la
Comunitat Valenciana pel
qual s’estableix el Currículum de l’Educació Secundària Obligatòria i de
Batxillerat per a aquesta Comunitat.
3. El 1105/2014 i el 102/2008 que estableixen el
currículum de Batxillerat a la Comunitat Valenciana.
A continuació mostre la unitat didàctica dins del primer trimestre
del curs d’història de l’art.
Prèviament, hem desenvolupat la unitat didàctica 1 i la unitat didàctica 2.
UNITAT DIDÀCTICA 1
Tema 1. La prehistòria. La seua forma
d’entendre la vida i les seues creences.
Tema 2. Pròxim orient. La cultura
mesopotàmica i la relació amb la religió i el poder.
Tema 3. El llegat egipci. La vida
d’ultratomba.
UNITAT DIDÀCTICA 2: ART CLÀSSIC
Tema 4. L’art grec.
Referents històrics: Context de la Grècia Clàssica.
Localització.
Les civilitzacions del Mediterrani Oriental.
Elements característics de la Grècia Clàssica.
Antecedents.
Característiques Generals
Tema 5: ART CLÀSSIC (ROMÀ)
L’art Romà. Entre la continuïtat de l’art
Grec i la personalitat pròpia.
Entre la continuïtat clàssica i la cultura
pròpia. El precedent etrusc.
L’arquitectura. Colossalisme, simetria,
funcionalitat: El Coliseu.
La concepció urbanística: La ciutat de Milet.
L’escultura, el realisme i la profunditat psicològica: L’August de
Prima Porta
L’evolució de les arts del color. L'estil
Pompeià.
Hispània romana. Els avenços en enginyeria.
La romanització de la Comunitat Valenciana: Les ciutats més importants, els monuments, el llenguatge i la cultura, societat i religió.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada